Opleiding Medewerker facilitaire dienstverlening

Servicemedewerker dienstverlening

Niveau 2

Als servicemedewerker dienstverlening werk je graag ondersteunend in een organisatie, met mensen en vind je het belangrijk dat alles vlot verloopt. Je kunt werken in verschillende werkomgevingen, bijvoorbeeld bij recreatiebedrijven, (attractie)parken, zorginstellingen, buurthuizen, kinderopvang, basisscholen, kantoren, groepsaccommodaties, indoor- en outdoorcentra, sportverenigingen en sportaccommodaties. Dat zijn vaak bedrijven die diensten verlenen aan individuele klanten of aan groepen klanten. Je werkzaamheden zijn daarbij ondersteunend van aard.

Deze opleiding is onderdeel van Start College

De tweejarige opleiding is als volgt ingedeeld:

Leerjaar 1: We starten in het eerste leerjaar met een gemeenschappelijk basisdeel.  Voor Servicemedewerker Dienstverlening gaan we aan de slag met theorie- en praktijklessen over onderdelen van het beroep. Voeding, communicatie, gebouwen beheer, logistiek en voorraad behaar, BHV, EHBO en social skills zijn modules die je gaat volgen. Daarnaast krijg je algemene vakken zoals Nederlands, rekenen, sport en loopbaan en burgerschap.

Je start in het eerste leerjaar met een lintstage

Leerjaar 2: In het tweede leerjaar zijn de lessen gericht op verdieping van het eerste leerjaar en volg je keuzedelen.

Het hele tweede schooljaar loop je twee dagen stage. Juist daar leer je dat wat er op school behandeld is, echt te gaan uitvoeren.

Keuzedelen
Als onderdeel van deze opleiding kun keuzedelen volgen. Deze keuzedelen zijn verbredend of verdiepend op je opleiding
.

Je kunt ook een keuzedeel volgen dat door een andere opleiding wordt aangeboden. Hiervoor moet je een verzoek indienen.  Voorwaarde is dat er geen overlap is met de opleiding die je volgt, en dat het voor Scalda praktisch gezien mogelijk is om dit te organiseren (bijvoorbeeld vanwege het lesrooster).

Tijdens je opleiding word je hierover nader geïnformeerd.

Als je toegelaten wilt worden voor deze opleiding dien je in het bezit te zijn van:​

  • een vmbo-b diploma of;
  • een mbo-diploma niveau 1 (Entreeopleiding).

Kerncompetenties
Vaardigheden die belangrijk zijn voor deze opleiding:

  • contactuele vaardigheden
  • dienstverlenende instelling
  • lichamelijke belastbaarheid
  • omgangsvormen
  • samenwerken
  • plannen en organiseren.

Om je inzicht te bieden in de financiële kant van deze opleiding, tref je hieronder een specificatie aan van de opleidingskosten. Naast het wettelijk geregelde lesgeld gaat het daarbij om de aanschaf van onderwijsbenodigdheden en andere schoolkosten. Een gespecificeerde beschrijving van de kosten vind je in onderstaand PDF bestand.

Download kostenoverzicht (PDF)

Na de opleiding kun je gaan werken of kun je doorstromen naar het eerste leerjaar van een passende niveau 3-opleiding.

Diploma
Na het afronden van de opleiding Servicemedewerker Dienstverlening behaal je het diploma Medewerker Facilitaire Dienstverlening niveau 2

Routebeschrijving
Vul hieronder je vertrekpunt in en maak een routebeschrijving naar onze locatie.

Omhoog